FIA-in šef tehničkih pitanja za utrke jednosjeda Nikolas Tombazis otkrio je više detalja oko novih pravila za dizajn šasije od 2026. koja bi trebala rezultirati manjim i lakšim bolidima i boljim utrkivanjem od trenutne generacije.
Bolidi su posljednjih godina postali veliki i teški i trenutno minimalna masa iznosi 798 kilograma s vozačem dok su dimenzije posljednji puta narasle 2017. godine kada je širina povećana s 1800 na 2000 mm, donosi MAXF1.net.
Iako su trenutna pravila za dizajn šasije i aerodinamike uvedena 2022. inicijalno rezultirala boljim utrkivanjem, razvoj je doveo do značajnoga povećanja downforcea što je, očekivano, smanjilo sposobnost bliskoga praćenja kroz zavoje.
Uz najavljenu promjenu oko pogonskih jedinica, koje će od 2026. imati otprilike podjednaku snagu iz benzinskoga i električnog motora, FIA je najavila da će bolidi biti oko 50 kg lakši što bi trebalo smanjiti stres na gume i omogućiti vozačima da mogu voziti brže kroz duži vremenski period.
Međuosovinski razmak trebao bi biti smanjen s 3600 na 3400 mm, širina s 2000 na 1900 mm, a veličina kotača smanjit će se s trenutnih 18 na 16 cola.
Također, nova pravila trebala bi smanjiti downforce, kako zbog manjih dimenzija tako i zbog drugih detalja, što će smanjiti potrebnu čvrstoću, a time i masu pojedinih kritičnih dijelova poput ovjesa.
Sustav za smanjenje otpora zraka (DRS), koji je uveden 2011. godine, bit će zadržan i 2026. iako još nije jasno u kojem obliku.
“Postojat će nešto ekvivalentno trenutnom DRS-u, što će u osnovi omogućiti pratećem bolidu koji je unutar određenog ograničenja da potencijalno dođe u poziciju za napad”, rekao je Tombazis.
“Kakav će oblik taj mehanizam imati, hoće li to biti dodatna promjena aerodinamičke komponente na pravcu ili dodatna promjena aerodinamičke komponente u zavoju ili će to biti dio energije motora…koji od ta tri, još uvijek radimo simulacije kako bismo došli do najboljega mogućeg rješenja.”
“Ono što ne želimo je da bolidi jednostavno prolaze jedni pored drugih na ravnim dijelovima. Želimo da dolaze blizu jedni drugima na točki kočenja i da dođe do borbe, a vozači moraju koristiti svoju vještinu.”
Nova pravila za pogonske jedinice 2026. bila su ključna za ulazak novih proizvođača poput Audija, koji će imati i svoje pogonske jedinice i šasiju nakon kupnje Sauber, ali i Forda, koji će biti Red Bullov partner, i Honde, koja će se vratiti u Formulu 1 s Aston Martinom.
Gledatelji u Hrvatskoj program regionalnog sportskog kanala Sport Klub i ubuduće će moći pratiti na Telemachu, Total TV-u, OptiTV-u i preko platforme EON koja je dostupna svim gledateljima.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!