Mađarska 2007.: Vrhunac napetosti između Hamiltona i Alonsa

Automoto 5. kol 202111:47 > 11:48 0 komentara
AP Photo/Jon Super via Guliver

Na današnji dan 2007. napetost u odnosu Fernanda Alonsa i Lewisa Hamiltona u McLarenu dosegnula je svoj vrhunac nakon incidenta u kvalifikacijama za VN Mađarske.

Hamilton se u svojoj prvoj F1 sezoni pokazao znatno tvrđim orahom nego li je to itko očekivao, uključujući aktualnog i dvostrukog svjetskog prvaka Alonsa i momčad McLarena koja je 2007. bila najjača još od kraja devedestih, kako financijski zbog novog ugovora s Vodafoneom, tako i bolidom koji je bio brz i pouzdan, donosi MaxF1.net.

Mađarska je bila 11. utrka prvenstva, a nakon prvih deset Hamilton je vodio s dva boda prednosti ispred Alonsa i 11 bodovai ispred Masse. Kasniji prvak Raikkonen bio je 18 bodova iza.

Hamilton je na prvih devet utrka završio na postolju, ali je na kišnoj utrci na Nurburgringu završio deveti i ostao bez ijednoga boda dok je Alonso pobijedio Massu u uzbudljivoj završnici.

McLaren je 2007. dominirao na stazama sa sporim zavojima poput Monaka, Montreala, Indianapolisa, Mađarske i Monze i na svim navedenim stazama su Alonso i Hamilton osigurali prvi startni red, ali onaj u Mađarskoj bio je daleko najkontroverzniji.

Hamilton je bio izuzetno brz, najbrži na prva dva dijela kvalifikacija, a u posljednjem dijelu, u kojem se 2007. još uvijek trošilo gorivo s kojim vozač želi startati utrku kako bi u posljednjim minutama imali što manje goriva za brzi krug, došlo je do kontroverzne situacije.

Vozač koji je prvi na stazi u Q3 imao je privilegiju da je imao veću šansu odvoziti jedan krug trošenja goriva više što na kraju znači i lakši bolid u brzom krugu, a ujedno je imao i čistu stazu ispred sebe. McLaren je imao unutarmomčadski dogovor da će prednost na svakoj utrci dobiti drugi vozač i u Mađarskoj je prednost trebao imati Alonso.

Ali Hamilton je prekršio taj dogovor i na stazu izašao ispred, a kad mu je momčad rekla da pusti Alonsa Hamilton se branio da bi ga tad mogao ugroziti Raikkonen. Alonso nije bio oduševljen Hamiltonovim potezom pa je na posljednjoj promjeni guma namjerno ostao stajati na mjestu nepotrebno dugo kako Hamilton ne bi ušao u posljednji brzi krug. Ron Dennis bio je bijesan i bacio je slušalice u boksu.

Iako je bio na tvrđim gumama od Hamiltona, Alonso je uspio skinuti njegovo najbolje vrijeme za 0.107 sekundi i osvojiti pole position.

Alonso je zbog incidenta u boksu kažnjen s pet mjesta na startu utrke, a Hamilton je bez problema slavio ispred Raikkonena u Ferrariju i Heidfelda u BMW Sauberu. Alonso je završio četvrti i za Hamiltonom kasnio sedam bodova, šest utrka prije kraja.

U pozadini utrke, iako to u tom trenutku nismo znali, događalo se još puno toga jer je u tijeku bila Spygate afera u kojoj je McLaren putem Mikea Coughlana došao do povjerljivih tehničkih podataka o Ferrarijevom bolidu.

McLarenovi vozači i Coughlan izmjenjivali su e-mailove u kojima su raspravljali o tehničkim detaljima i što bi trebalo isprobati, a Alonso je nakon incidenta s Hamiltonom u nedjelju ujutro prijetio Ronu Dennisu da će mailove poslati Ecclestoneu i FIA-i, na što je Dennis reagirao i obratio se Maxu Mosleyu tvrdeći da su Alonsove prijetnje prazne.

Na kraju su McLarenovi vozači morali surađivati s FIA-om kako ne bi izgubili bodove u prvenstvu, a McLaren je kažnjem sa 100 milijuna dolara i oduzimanjem svih konstruktorskih bodova u 2007.

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi koji će ostaviti komentar!