Nova generacija F1 bolida više nego dosad oslanja se na downforce koji se dobiva iz podnice, ali to je dovelo i do neželjenoga poskakivanja pri velikim brzinama s kojim su se momčadi suočile na prvim testovima.
Kako bi se smanjio negativan utjecaj koji bolidi imaju na zračnu struju bolida iza sebe, Formula 1 pripremila je novi set tehničkih pravila koji veće težište stavlja na downforce iz podnice dok je prednjim i stražnjim krilima i brojnim usmjerivačima zraka iza prednjih kotača ograničen potencijal, donosi MAXF1.net.
Iako su postojali strahovi da će zbog restriktivnije prirode pravila i pojedinih standardiziranih dijelova bolidi jako sličiti jedan drugome, to se pokazalo potpuno pogrešno jer smo među deset predstavljenih bolida vidjeli potpuno drukčije koncepte i rješenja.
Zašto bolidi poskakuju pri velikim brzinama?
Kako se brzina povećava downforce raste, ali se i smanjuje udaljenost od tla pa se downforce povećava i zbog toga faktora.
To je bio slučaj i prošle godine, kada je downforce iz podnice također bio dominantan faktor, ali ove godine njegov je udio u ukupnom downforceu još veći.
Kako se bolidi približavaju maksimalno brzini udaljenost od tla približava se nuli, a time downforce još više raste i dolazi do doticaja s tlom, pri čemu dolazi do stagnacije zračne struje i pada downforcea, što trenutno dovodi do povećanja udaljenosti od tla.
Takvi ciklusi događaju se u vrlo malim vremenskim intervalima i zato dolazi do poskakivanja pri velikim brzinama, što je bilo evidentno na testu u Barceloni iako su se neke momčadi više, a neke manje mučile s tim fenomenom.
Ostatak teksta pročitajte ovdje.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!