Ferrari je na predstavljanju novoga bolida za 2023. otkrio nekoliko zanimljivih detalja, a pozornost je, među ostalim, privukao i niz pomno oblikovanih spojnica između elemenata prednjega krila kakve se Mercedes prošle godine nije usudio koristiti iako su ih donijeli na VN Meksika...
Mercedes je na prošlogodišnjoj VN Meksika donio inovativno rješenje na prednjem krilu s aerodinamički oblikovanim elementima koji spajaju najgornji element sa susjednim elementom, a sporno u cijeloj priči bilo je to što im funkcija nije bila isključivo mehanička, donosi MaxF1.net.
U prošlogodišnjoj inačici tehničkoga pravilnika, u članku 3.9.8. stoji da elementi koji se nalaze na prednjem krilu moraju imati isključivo ‘mehaničku, strukturnu i mjernu’ ulogu, a Mercedesovi elementi, koji inače imaju funkciju kontrole razmaka između najgornjega i susjednog elementa, imali su i evidentnu aerodinamičku funkciju.
Njihova aerodinamička funkcija bila je agresivno usmjeriti zračnu struju prema van serijom generatora vrtloga kako bi se smanjio negativan učinak turbulencija prednjih kotača, nešto što su momčadi smjele koristiti do kraja 2018. godine kada su prednja krila bila izuzetno složena.
Zbog straha od protesta, Mercedes u Meksiku prošle godine nije koristio takav dizajn prednjega krila jer je postojala mogućnost da budu naknadno diskvalificirani.
Ali Ferrari je na predstavljanju novoga SF-23 predstavio sličan dizajn prednjega krila s pet usmjerenih spojnica koje nimalo ne skrivaju svoju namjeru, a to je da stvore kaskadu vrtloga koji će dio zračne struje usmjeriti oko prednjih kotača.
Ključna promjena koja Ferrariju, ali i svim drugim momčadima koje se odluče za takvo rješenje, omogućuje da koriste takav dizajn nalazi se u članku 3.9.8 tehničkoga pravilnika za 2023. u kojem je obrisan dio koji nalaže da elementi koji se nalaze na prednjem krilu moraju imati isključivo ‘mehaničku, strukturnu i mjernu’ ulogu.
Zato je Ferrarijevo rješenje posve legalno i možemo ga očekivati i na brojnim drugim bolidima, možda već na predsezonskim testiranjima, uključujući i Mercedes koji je još prošle godine imao takvo rješenje, ali ga nisu koristili jer bi bilo protivno pravilima.
Do kraja 2018. godine dizajn prednjih krila bio je značajno kompleksniji nego danas te je bilo dopušteno koristiti neograničen broj elemenata prednjega krila (danas samo četiri glavna elementa), ali i brojne generatore vrtloga i kaskade koje su stvarale snažne vrtložne struje usmjerene prema vanjskoj strani prednjega kotača.
Iako je danas takav dizajn zabranjen pravilima, momčadi se trude replicirati barem mali dio učinka slanja zračne struje oko prednjih kotača čime se smanjuje otpor zraka i umanjuje negativan učinak koji turbulencije od prednjih kotača imaju na ostatak aerodinamike bolida.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!