FIA-in trkaći sudac i bivši F1 vozač Mika Salo otkrio je povjerljive informacije oko FIA-ina dogovora s Ferrarijem oko njihove kontroverzne pogonske jedinice iz 2019. i kaže da je Ferrari kažnjen za cijelu F1 sezonu 2020.
FIA je početkom 2020. postigla dogovor s Ferrarijem nakon detaljne analize njihove pogonske jedinice iz 2019., ali nisu željeli otkriti o čemu je točno riječ nakon brojnih upita koje su dobili od drugih momčadi tijekom prošle sezone.
Ferrari je bio u središtu pozornosti u drugom dijelu 2019. zbog sumnjivo velike snage njihove pogonske jedinice u kvalifikacijskom načinu rada, a Red Bull je izravnim upitom FIA-i pokazao da sumnjaju da je Ferrari pronašao način kako da zavara senzore za protok goriva.
FIA je nakon toga izdala nekoliko tehničkih direktiva, a Ferrari nije proglašen krivim pa je njihova pogonska jedinica označena kao legalna.
Ali FIA je 28.2.2020. objavila priopćenje kako su dovršili analizu Ferrarijeve pogonske jedinice i postigli privatni ‘dogovor’ s talijanskom momčadi.
Salo je u Twitch prijenosu uživo s reli vozačem Kristianom Sohlbergom otkrio da je Ferrari cijele F1 sezone 2020. morao koristiti manje goriva od maksimalno dopuštenih 100 kg/h što im je bila kazna za korištenje previše goriva veći dio 2019. kada su uspjeli zavarati jedan FIA-in senzor.
FIA je za F1 sezonu 2020. uvela drugi senzor protoka goriva koji ni u jednom trenutku ne smije pokazati više od 100 kg/h.
Ako su Salove tvrdnje istinite, Ferrari je za 2020. doživio dvostruki udarac jer ne samo da su izgubili prednost iz 2019. kada su ubrizgavali više goriva nego su zbog FIA-ine kazne morali koristiti manje goriva od svih svojih suparnika.
Kolateralne žrtve su i Ferrarijevi klijenti Haas i Alfa Romeo koji su također doživjeli dramatičan pad u konkurentnosti te se borili s Williamsom za posljednja mjesta.
Salo je prošle godine već bio u središtu pozornosti jer je jednom finskom komentatoru odavao povjerljive informacije kao FIA-in sudac – riječ je o VN Rusije gdje je Lewis Hamilton dobio dvije kazne od pet sekundi zbog probnih startova na za to nepredviđenom mjestu, a finski komentator tu je kaznu najavio prije službene objave kontrole utrke.
Usporedba vremenima 2019. vs 2020. otkrivaju dramatičan pad Ferrarijeve pogonske jedinice
Brza staza Spa Francorchamps otkrila je dramatičan pad u snazi Ferrarijeve pogonske jedinice u odnosu na svoje suparnike iz Mercedesa, Honde i Renaulta, a momčad Ferrarija jedina je postavila sporije vrijeme u 2020. nego 2019.
Tablica koja pokazuje najbolja vremena vikenda iz 2019. (Q1, Q2 ili Q3) i najbolja vremena vikenda iz 2020. pokazuje da su se dvije momčadi dramatično popravile i to za oko četiri sekunde – riječ je o Williamsu i Toro Rosso Hondi koji su zabilježili vrlo slabe nastupe prošle sezone.
Pet momčadi napredovalo je za oko dvije sekunde zahvaljujući poboljšanjima na šasiji i motoru, a riječ je o McLarenu, Racing Pointu, Renaultu i Mercedesu koji su i 2019. i 2020. imali vrlo dobre nastupe na ovoj stazi.
Ali tri momčadi s Ferrarijevim motorima iskaču iz tih okvira budući da su pokazale uvjerljivo najmanje napretka odnosno u Ferrarijevom slučaju nisu ni napredovali.
Haas je uspio napredovati devet desetinki, Alfa Romeo četiri desetinke, a Ferrari je bio gotovo pola sekunde sporiji nego prošle godine.
Razlika u odnosu na ostale proizvođače motora i više je nego jasna, ali Ferrarijeva situacija još je gora nego kod Haasa i Alfe zbog šasije koja ove godine stvara puno veći otpor zraka što je na stazi poput Spa kobno zbog prvoga i trećega sektora koji se gotovo u potpunosti prolaze punim gasom.