Red Bull ‘mora izgubiti na težini’ ako želi ostati na vrhu

Automoto 1. tra 202218:35 > 18:36 0 komentara
REUTERS/Albert Gea

Red Bullov motorsport savjetnik Helmut Marko kaže da njegova momčad mora olakšati svoj ovogodišnji bolid RB18 ako želi ostati u vrhu s Ferrarijem budući da su još uvijek dosta iznad minimalne dopuštene mase od 798 kg.

Ove godine momčadi više nego ikad muče problemi s prekomjernom težinom, a navodno najviše problema imaju dvije najjače momčadi iz prošle sezone – Red Bull i Mercedes, donosi MAXf1.net.

Red Bull je na drugi predsezonski test u Bahrainu donio veliki paket poboljšanja koji je njihov RB18 olakšao za oko 10 kg, ali navodno i dalje imaju oko 10 kg previše u odnosu na minimalnih 798 kg.

Deset kilograma u Formuli 1 vrijedi oko četiri desetinke po krugu, ovisno o stazi, a ujedno i smanjuje potrošnju goriva, guma i ostalih komponenti u bolidu.

Puno je teže spustiti težinu zbog ograničenja troškova [ove godine 140 milijuna dolara], rekao je Marko u intervjuu za Formel1.de.

Morate puno preciznije uračunati gdje možete pronaći tehnički napredak, gdje možete uštedjeti na težini, a gdje poboljšati pouzdanost.”

Te tri komponente su važne i onda morate pronaći pravi kompromis. Ali jedna stvar je jasna, sigurno nećemo moći ostati u vrhu ove sezone ako ćemo biti preteški.

Na pitanje gdje možemo očekivati paket poboljšanja koji uključuje i smanjenje težine, Marko je istaknuo prve europske utrke.

Veliki paket poboljšanja planiramo za Imolu [24.4.] ili Barcelonu [24.5.].

Marko je potvrdio da Alfa Romeo ima trenutno najlakši bolid, navodno jedini ispod minimalnih 798 kg.

Iz informacija koje imamo, posebno zbog toga koliko su se protivili povećanju miminalne težine [za 3 kg, što je na kraju prošlo uoči početka sezone], sigurno je reći da je to istina,” rekao je Marko.

Navodno imaju i kraći međuosovinski razmak [oko 100 mm kraći od maksimalnih 3600 mm], ne mogu procijeniti. Ali zajedno s Ferrarijevim motorom, to objašnjava performanse koje trenutno imaju.”

Marko se osvrnuo i na odnos snaga u Ferrariju, njihove najveće konkurencije ove godine.

Ugodno sam iznenađen s Leclercom, bio je brži od Sainza u prosjeku tri do četiri desetinke, što je puno,” dodao je Marko.

Ali Sainz je inteligentan dečko, još uvijek se nije u potpunosti sprijateljio s bolidom tako da će i on postati jači.”

Marko se dotaknuo i svoga bivšeg vozača Vettela koji je propustio prve dvije utrke zbog pozitivnih nalaza na COVID-19, a koji će prvu utrku odraditi u Australiji s bolidom koji se pokazao nekonkurentnim na otvaranju sezone.

Vettel, motivirani Vettel, s pravim bolidom može osvajati bodove i postolja, primjerice prošle godine u Bakuu ili u Monaku gdje je također bio jako brz.

To može funkcionirati, ali s obzirom na to gdje Aston Marton trenutno stoji, mislim da ta motivacija neće biti na razini.”

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi koji će ostaviti komentar!