Nakon više od tjedan dana nakon VN Azerbajdžana Pirelli je objavio rezultate istrage pucanja guma na bolidima Lancea Strolla i Maxa Verstappena, a talijanski proizvođač sumnja da je riječ o nepropisnom korištenju guma koje nije u skladu s njihovim uputama.
Vozači i momčadi na uličnoj su stazi u Bakuu očekivano ciljali na strategiju s jednim zaustavljanjem u boksu, a to je ujedno značilo dugu dionicu na najtvrđim (C3) hard gumama nakon uvodne dionice na softu, piše MAXF1.net.
Stroll je imao obrnutu strategiju te je utrku startao na hardu, a tu je dionicu nastojao što više produljiti ne bi li iskoristio eventualni sigurnosni automobil te uz manji gubitak vremena obavio svoju jedinu promjenu guma.
Bez obzira na strategiju većina vozača morala je voziti dugu dionicu na hard gumama koja je gume dovela pod velika opterećenja, a Pirelli je nakon analize puknutih stražnjih lijevih guma na bolidima Aston Martina i Red Bulla zaključio da je došlo do pucanja obodnoga unutarnjeg dijela bočnoga zida gume.
To je Pirelli povezao s načinom na koji su momčadi koristile gume, unatoč propisanim startnim parametrima (minimalni tlakovi specifični za svaku stazu i maksimalne temperature grijača guma od 80 Celzijevih stupnjeva).
Analiza je uključila i gume s drugih bolida u utrci koje su odvozile isti ili veći broj krugova u odnosu na oštećene gume, a proces je pokazao da nije bilo grešaka u proizvodnji ili kvaliteti bilo koje od guma niti je bilo tragova istrošenosti ili delaminacije.
Pirelli je rezultate svoje analize isporučio FIA-i i svim momčadima nakon čega su se FIA i Pirelli složili oko novih protokola što je rezultiralo novom tehničkom direktivom od ove utrke oko praćenja parametara guma tijekom vikenda.
Očito je da je Pirelli zabrinut načinom na koji su momčadi koristile gume odnosno izbjegavale koristiti visoke propisane startne tlakove u gumama koji narušavaju performanse s obzirom da se tlakovi u gumama kontroliraju uoči početka utrke, a ne tijekom utrke.
S obzirom da je riječ o velikoj razlici u performansama momčadi koriste sve moguće trikove kako bi bolidi na stazi imali manje tlakove od propisanih, a to može dovesti do lakšega pucanja guma, posebno kad se ohlade na pravcima što dovodi do pada tlaka.
Red Bull je komentirao Pirellijevu objavu i kažu da su u Azerbajdžanu poštovali njihove parametre u ‘svim trenucima’ i da će nastaviti činiti isto i na idućim utrkama.
Pirelli je za Francusku pripremio tri srednje komponente guma (C2, C3 i C4), baš kao i za dvije utrke koje slijede iza nje u Austriji dok će za utrku nakon njih na Silverstoneu donijeti tri najtvrđe komponente guma.