‘Ovo je dramatičan korak naprijed’

Automoto 4. velj 202221:01 > 21:03 0 komentara
Haas

Bivši Ferrarijev glavni tehnički dizajner i Haasov tehnički direktor Simone Resta smatra da je Haas napravio dramatičan korak naprijed u odnosu na situaciju koju su imali prije godinu dana zahvaljujući priljevu Ferrarijevih inženjera u Haas zbog uvođenja ograničenja budžeta od 2021.

Haas je danas prvi predstavio novi F1 bolid za 2022. VF-22 objavivši fotografije digitalnoga modela novoga bolida, a bolid koji će prvi puta izaći na stazu u Barceloni nećemo vidjeti do dana za snimanje promotivnih materijala koje će većina momčadi odraditi uoči početka prvoga testa, donosi MAXf1.net.

Razvoj novoga bolida, koji je dizajniran prema potpuno novom tehničkom pravilniku, predvodio je Resta koji je u Haas stigao na početku 2021. i velikim dijelom bio usredotočen na razvoj bolida za 2022.

Haas je na čelu s Restom uoči početka prošle sezone odlučio da neće razvijati VF-21 kako bi se maksimalno usredotočili na VF-22 i pokušali iskoristiti priliku koju pružaju nova tehnička pravila.

Talijan je od 2001. do 2018. radio za Ferrari na različitim tehničkim pozicijama, u proljeće 2018. prelazi u Alfa Romeo i vraća se u Ferrari u ljeto 2019., a 2021. prelazi u Haas uslijed Ferrarijeve preraspodjele inženjera zbog ograničenja budžeta.

Imali smo dva glavna projekta s ovim bolidom,” objašnjava Resta.

Novi zahtjevi za konstrukciju šasije su jedan od njih. FIA-ina pravila za 2022. nalažu da monokok mora biti značajno modificiran iz sigurnosnih razloga. Zahtjevi čvrstoće puno su veći na nekim dijelovima koji su više od 150% jači. To je tražilo značajnu količinu ojačanja u odnosu na 2021. s relevantnim utjecajem na težinu.”

Što se tiče kreiranja novoga bolida, vjerojatno je riječ o najkompleksnijem projektu u posljednjih 20 godina. Zaista sam prisustvovao na puno predstavljanja na različitim pozicijama i moram priznati da se ne mogu prisjetiti tako velike promjene u posljednjih dvadesetak godina.”

Što se tiče bolida, sve je novo osim upravljača, papučica gasa i kočnice i aparata za gašenje požara. Sve mora biti novo.

U nekim aspektima sloboda je ograničena u odnosu na prošle godine, ali stvar je u detaljima tako da mislim da ćemo vidjeti velike razlike u performansama bolida.

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi koji će ostaviti komentar!