U planu je rekordna 21 utrka, a čak bi se četvorica vozača mogla ravnopravno boriti za naslov. S time da će im još barem desetak drugih puhati za vrat. Piše: Tomislav Bešenić
Baš kao i lopta, i guma je okrugla, a to znači da se sezona može raspleti i u nekom drugom smjeru. Možda čak i neki od vozača, tipa oporavljeni Marquez ili nadahnuti Bagnaia, bude totalno dominantan. Međutim, po tome kako su se postupno poslagivale kockice uoči prve utrke nove sezone, koja će se ove nedjelje voziti u Kataru, skloniji smo vjerovati da će borba za naslov svjetskog prvaka biti itekako neizvjesna. A poprilično je sigurno da će biti i fizički najzahtjevnija za vozače. Jer em kalendar za 2022. ima rekordnu 21 utrku, em se čini da razlike između vozača i motocikala nisu bile nikad manje.
Dugačak je popis onih koji bi ove godine mogli pobijediti na nekoj od utrka, a skoro svatko bi mogao završiti na podiju. No trojica ili četvorica vozača ipak odskaču. Među njima svakako i Fabio Quartararo, čak i ako se ne sjećamo kad je to neki aktualni svjetski prvak bio toliko nezadovoljan svojim motociklom za novu sezonu. No možda to samo Francuz pili naopako, kako bi zavarao konkurente i imao dodatnu polugu u pregovorima za novi ugovor s Yamahom.
Pecco Bagnaia je pobijedio čak 4 puta u posljednjih 6 utrka prošle sezone, a sam će priznati da je novi Ducati još bolji. To Talijana čini možda i glavnim favoritom za ovu sezonu, no onda se čovjek sjeti da je tu i Marc Marquez. Ne sasvim spreman, vjerojatno ne i skroz zaliječen, ali ipak Marc Marquez; gladan utrka i proždrljiv za pobjedama na radikalno novoj i evidentno bržoj Hondi. Sad kad je shvatio da je lomljiv, odnosno da više nije od gume, spreman je stisnuti zube kako bi, možda i u posljednji tren, došao do devete titule svjetskog prvaka i tako se izjednačio s umirovljenim neprijateljem Rossijem. A nije da mu i bez toga nedostaje motivacije.
Uz spomenutu trojicu, tu je i Joan Mir, prvak iz 2020. Vozački talent i sportska inteligencija nikad nisu bili upitni, a Mir je za 2022. dobio i dovoljno bolji Suzuki da ponovo stremi visoko. Prošla sezona je bila loša za njega, a svejedno ju je završio kao treći u ukupnom poretku.
Barem povremeno bi mogao bljesnuti i njegov timski kolega Rins, baš kao što bi trebali pobjeđivati i Miller na tvorničkom Ducatiju ili Morbidelli na Yamahi. A tu su još i Martin, Zarco, Bastianini na satelitskim Ducatijima, pa čak i veteran Dovizioso na satelitskoj Yamahi ili pak probuđeni Pol Espargaro na Repsol Hondi. Čini se da je i Aprilia pripremila strašno dobar RS-GP, možda čak i dovoljno brz da Vinales postane prvi vozač koji je pobijedio na tri različita MotoGP motocikla. Najveću enigmu predstavlja KTM, no Binder i Oliviera su nas već navikli da svaki od njih pobijedi barem jednom tijekom sezone, ma kako ona problematična bila.
Koga uopće izostaviti? Konačno, na nedavnim se testiranjima u Indoneziji čak 21 vozač, od njih 24, stisnuo u razmak od samo 9 desetinki sekunde. A prošle godine je prvih 15 vozača utrke u Kataru prošlo ciljem u razmaku manjem od 9 sekundi! Nakon 22 kruga borbe. Treba li vam bolja najava za predstojeću utrku u Kataru, kojem započinje nova, najduža i možda najneizvjesnija sezona u MotoGP povijesti?
Kao i prethodnih godina, cijelu MotoGP sezonu možete pratiti na Sportklub televiziji. Prijenosi počinju ovog petka, a između treninga biti će emitirana i četvrta ovogodišnja Pit Box emisija, posvećena MotoGP-u. U subotu su na rasporedu kvalifikacije, a nedjeljne utrke započinju u 13 sati, s time da je utrka MotoGP klase na rasporedu u 16 sati, i to doslovno pod svjetlima reflektora.
Sve utrke možete pratiti na kanalima Sport Kluba.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!