Aktualni svjetski prvaci Mercedes moraju značajno smanjiti svoje troškove u okviru ograničenja budžeta koje je na snazi od ove sezone, a tehnički direktor James Allison objasnio je na kojim područjima štede.
Ograničenje budžeta za 2021. je trebalo iznositi 175 milijuna dolara, ali zbog posebnih okolnosti oko pandemije iznos je smanjen na 145 milijuna dolara za 2021., 140 milijuna dolara za 2022. i 135 milijuna dolara za 2023.
To ne uključuje plaće vozača i tri najplaćenija zaposlenika, kao ni aktivnosti koje se ne tiču performansi bolida poput marketinških aktivnosti, plaćanja bolovanja, porodiljnih dopusta i liječničkih pregleda svih zaposlenika.
Tri najveće momčadi – Mercedes, Red Bull i Ferrari – imali su budžete veće od 450 milijuna dolara za 2019. pa su i najviše pogođeni ograničenjem budžeta, a Renault (oko 272 milijuna dolara), McLaren (269 milijuna dolara) i Aston Martin (188 milijuna dolara) također će morati smanjiti svoje troškove.
Mercedesov James Allison kaže da je najbolji način uštede imati dovoljno brz bolid na početku sezone jer bi morali trošiti manje novaca na razvoj ili popravak grešaka.
“Vjerojatno najveće oružje koje bismo mogli imati za napad na novi financijski pravilnik bilo bi predstaviti bolid koji je brz od početka”, rekao je Allison.
“Jer ako je brz od početka bit će ga jeftinije držati brzim tijekom cijele sezone.”
“Zato se nadamo da ćemo u njega ugraditi dovoljno dobrih stvari do početka godine kako bi se naši planovi razvijali u smjeru rada na visokoj razini pod novim ograničenjima pod kojima se borimo s istim oružjima kao i svi.”
Allison kaže da će brojni čimbenici utjecati na ukupne troškove tijekom sezone i objašnjava novi pristup dizajnu i proizvodnji dijelova.
“To znači da smo morali shvatiti kako ćemo postići da dijelovi na bolidu traju duže, kako da ih jeftinije načinimo, a da zadržimo iste performanse kao i prije, unatoč činjenici da je naš budžet smanjen.”
“To je ogroman izazov, a konstrukcija bolida samo je dio njega.”
“Moramo pokriti korištenje bolida, njegov razvoj i moramo izdržati cijelu sezonu sa svim nesigurnostima s kojima se suočimo poput sudara, izdržljivosti komponenti i potrebe da trošimo resurse na njihov popravak.”
Formulu 1 od ove sezone ekskluzivno pratite na kanalima Sportkluba.