Za vikend prva od tri noćne utrke u sezoni

Automoto 17. stu 202115:53 > 15:54 0 komentara
Guliver Image

Katar je prva u nizu od tri noćne utrke s kojima će završiti uzbudljiva F1 sezona 2021., a staza Losail International Circuit, dizajnirana za motociklističke utrke, prvi će puta ugostiti bolide Formule 1 – donosimo pregled karakteristika staze uoči prve VN Katara, zemlje koja će od 2023. biti stalni domaćin F1 kalendara.

Broj utrka 0
Broj krugova 57
Duljina kruga 5380 m
Duljina utrke 306.660 km

SATNICA 2021.
1. slobodni trening PET 11:30
2. slobodni trening PET 15:00
3. slobodni trening SUB 12:00
Kvalifikacije SUB 15:00
Utrka NED 15:00

Staza Losail International Circuit smještena blizu glavnoga grada Dohe dizajnirana je za MotoGP utrke, a izgradnja staze trajala je tek nešto više od godinu dana i bila je spremna za prvu MotoGP utrku 2004., donosi MAXF1.net.

Godine 2021. staza će prvi puta biti domaćin utrke Formule 1, a od 2023. Katar je potpisao desetogodišnji ugovor iako još nije poznato na kojoj će se stazi voziti utrke od 2023.

Pirelli će za prvu F1 utrku u Kataru donijeti tri najtvrđe komponente guma (C1, C2 i C3) što nije nimalo iznenađujuće s obzirom na karakteristike 5.38 km dugoga kruga koji se sastoji većinom od srednje brzih i brzih zavoja koji gume stavljaju pod velika opterećenja.

Asfalt se nije mijenjao od 2004. i u međuvremenu je postao vrlo abrazivan, što također doprinosi velikoj potrošnji guma, a velike brzine u zavojima podsjećaju na Silverstone i Mugello iako je Losail prilično ravna staza po pitanju promjena nadmorske visine.

Startno ciljni pravac duljine je jednoga kilometra, što bi trebalo pružiti dobru priliku za pretjecanje u jedinoj DRS zoni, a staza ima 16 zavoja, deset desnih i šest lijevih, koji se nalaze jako blizu jedan drugoga pa gume nemaju previše vremena da se ohlade.

Iako je oko staze postavljena umjetna trava kako bi se smanjilo nanošenje pijeska iz pustinje na stazu, asfalt bi i dalje mogao biti prilično prašnjav, posebno uoči početka prvoga slobodnog treninga što je problem s kojim se momčadi suočavaju u Bahrainu.

Niz od tri desna zavoja (12, 13 i 14) vozači prolaze kao jedan dugi brzi zavoj s lateralnim ubrzanjem većim od 5 g čime ovaj zavoj podsjeća na slavnu istanbulsku osmicu, ali u suprotnom smjeru.

Utrka je jedna od četiri koje se u F1 kalendaru za 2021. voze u noćnim uvjetima uz Bahrain, Saudijsku Arabiju i Abu Dhabi. To znači da će atmosferski uvjeti biti značajno drukčiji na prvom i trećem nego na drugom treningu, kvalifikacijama i utrci, što otežava pripremu vikenda i izvlačenje maksimuma performansi iz guma.

Tijekom prvoga F1 vikenda u Kataru neće se voziti utrke nižih trkaćih serija što će usporiti proces evolucije staze – finale sezone Formule 2 vozi se na posljednja dva vikenda sezone u Saudijskoj Arabiji i Abu Dhabiju.

Trenutni Williamsov F1 vozač i budući Mercedesov vozač George Russell stazu je usporedio s Mugellom zbog pretežno brzih zavoja.

“Mugello ima više promjena visine, Katar je ravan, ali po pitanju konfiguracije zavoja i njihove brzine podsjeća na Mugello,” rekao je Russell.

“Puno je srednje brzih i brzih zavoja u četvrtoj i petoj brzini. Samo je jedan spori zavoj, što znači da će biti zaista zanimljivo, a onda slijedi zaista dug pravac.”

“Mislim da će biti teško jer će biti puno različitih strategija po pitanju razina downforcea koje će se koristiti jer je pravac dug, ali imate toliko zavoja u kojima trebate downforce.”

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi koji će ostaviti komentar!