Max Verstappen vraća se na stazu na kojoj je pobijedio na posljednjem izdanju utrke u kojoj je dvaput prestigao Lewisa Hamiltona, a ove godine želi mu zadati ključan udarac u borbi za naslov prvaka dok će Mercedes učiniti sve da prekinu Red Bullov niz – donosimo pregled povijesti VN Brazila, satnicu i sve informacije o stazi.
Broj utrka: 47 (1973. – 2019., Interlagos 37, Jacarepagua 10)
Broj krugova: 71
Duljina kruga: 4309 m
Duljina utrke: 305.909 km
Rekord kruga u utrci: 1:10.540 (Valtteri Bottas, Mercedes W09, 2018.)
Apsolutni rekord kruga: 1:07.281 (Lewis Hamilton, Mercedes W09, Q3, 2018.)
Rekordi:
Pobjede: Alain Prost (6), McLaren (12)
Pole positioni: Ayrton Senna (6), McLaren (11)
Najbrži krugovi: Michael Schumacher (5) Williams i McLaren (10)
Pobjednička postolja: Michael Schumacher (10), McLaren (32)
Prvi startni red: Senna, Hamilton i Vettel (6), McLaren (22)
Utrka u vodstvu: Alain Prost (8), Ferrari (21)
Kilometara u vodstvu: Alain Prost (1140), McLaren (3226)
Bodovi: Sebastian Vettel (154), Ferrari (430)
Kada je sedamdesetih godina prošloga stoljeća Emerson Fittipaldi krenuo stazama uspjeha, Brazilci su htjeli vlastitu utrku Formule 1. To se i dogodilo 1973., a idućih godina brazilski vozači su imali mnogo uspjeha na vlastitom tlu – Fittipaldi, Carlos Pace i Carlos Reutemann uspjeli su trijumfirati na ovome trkalištu, donosi MAXF1.net.
Interlagos je bio poprište prve i jedine utrke Carlosa Pacea, a nakon što je poginuo u zrakoplovnoj nesreći staza je preimenovana njemu u čast. Nakon Sennine smrti Brazil nije imao svjetskog prvaka, no strast među brazilskim fanovima drži ovdje Formulu 1 na životu.
Sama staza je prilično kratka i zahtijeva pravi kompromis po pitanju postavki bolida jer je središnji dio posve drukčiji u odnosu na prvi i treći koji sadrže jedan od najdužih dijelova koji se prolaze pod punim gasom. Kada tome dodamo da se staza nalazi na 700m nadmorske visine, jasno je da su motori pod velikim opterećenjem. Potrebno je dovoljno prijanjanja za spore zavoje u središnjem sektoru, no opet dovoljno maksimalne brzine kako ne biste postali lak plijen na dugome pravcu.
Unatoč vrlo grbavoj površini, malim garažama i ostalim objektima uz stazu, Interlagos je omiljen među vozačima i navijačima. Novi asfalt 2009. donekle je popravio situaciju, ali u usporedbi s nekim novim stazama Interlagos je vrlo neravna staza.
Dugi uspon prema startno ciljnoj ravnini nudi priliku za pretjecanje u prvom zavoju, slavnom Senna S koji je dobio ime po trostrukom svjetskom prvaku, Brazilcu Ayrtonu Senni. Četvrti je zavoj također dobro mjesto za pretjecanje, pogotovo jer mu prethodi DRS zona.
Utrku je prije nekoliko godina pohvalio i Charlie Whiting: “Kakva sjajna staza i atmosfera – navijači su divlji i uvijek je sve puno, tako da je atmosfera jedinstvena. Zadovoljstvo je raditi ovdje, dijelom i zbog staze koja je tako dobra i gotovo uvijek nam pruži zanimljive utrke.”
Ipak, unatoč svemu dobrom što nudi VN Brazila, promjene su bile nužne. Za 2012. promjenjen je ulazak u boks koji je dotad bio jedan od najopasnijih u kalendaru, a pomaknute su i tribine uz brze zavoje 14 i 15 kako bi se povećala sigurnost.
O povijesti utrke pročitajte ovdje.
Treninge, kvalifikacije i utrku pratite na kanalima Sport Kluba.