Nova sezona Formule 1 kreće ovoga vikenda u Bahrainu, ali podatak koji definitivno razočarava je da prvi puta u povijesti na startu sezone nema niti jednoga novog vozača nakon što smo ih na početku 2023. imali tri. Formulu 1 ekskluzivno pratite na Sport Klubu!
Nakon što je Williams na kraju prošle godine potvrdio Sargeanta kao momčadskoga kolegu Albonu, postalo je jasno da ćemo novu sezonu 2024. pamtiti po jedinstvenoj situaciji na tržištu vozača, donosi MAXF1.net.
Prvi puta u povijesti F1 vozačke postave identične su kao i na kraju prošle godine, ali to za sobom nosi i činjenicu da niti jedan debitant neće dobiti priliku u najbržim bolidima na svijetu.
Prošle godine na početku sezone debitirali su Oscar Piastri (McLaren), Nyck de Vries (AlphaTauri) i Logan Sargeant (Williams) dok je tijekom sezone debitirao i Liam Lawson (AlphaTauri) koji je mijenjao ozlijeđenoga Ricciarda (koji je od Mađarske trajno zamijenio de Vriesa).
Piastri je bio definitivno najuspješniji debitant prošle sezone, ne samo zbog rezultata koje duguje i sjajnom bolidu, nego zbog brzine, maloga broja grešaka i impresivnih nastupa protiv uglednoga momčadskog kolege Norrisa, ali to se i očekivalo od vozača koji je F3 i F2 naslov osvojio u prvom pokušaju.
Ova sezona ujedno je i nastavak trenda da aktualni prvak Formule 2 nema mjesto u Formuli 1 iduće sezone, što je treća godina zaredom da se dogodio takav scenarij.
Prvak Formule 2 iz 2023. Theo Pourchaire, član Sauberove vozačke akademije, ove godine natjecat će se u japanskoj Super Formuli, čiji su bolidi brzinom između F1 i F2, budući da je Sauber odlučio zadržati iskusnoga Bottasa i Zhoua kojem će ovo biti treća sezona.
Felipe Drugovich, F2 prvak iz 2022., također nije našao svoje mjesto u Formuli 1 ni u dvije sezone nakon osvajanja F2 naslova iako je testni i rezervni vozač Aston Martina dok je Piastri kao F2 prvak iz 2021. morao čekati godinu dana prije debitantske sezone u McLarenu 2023.
Posljednji F2 prvak koji je iduće godine vozio u F1 je Mick Schumacher koji je u svojoj drugoj F2 sezoni 2020. osvojio naslov i 2021. debitirao za Haas uz Mazepina, ali je ostao bez mjesta u momčadi nakon dvije sezone.
Sezona 2019. bila je posebno impresivna što se tiče novih talenata u Formuli 1 budući da su te godine debitirali Russell, Norris i Albon koji su u međuvremenu postali jedni od najboljih i najtražnijih vozača u Formuli 1 dok je godinu dana kasnije debitirao samo Latifi u Williamsu i kasnije Pietro Fittipaldi koji je mijenjao Grosjeana u Haasu na posljednje dvije utrke.
Iduće godine se ovakav scenarij ne bi trebao ponoviti
Koliko god ova sezona bila specifična po manjku aktivnosti na tržištu vozača, iduća će biti posve drukčija jer čak 13 vozača ima ugovor koji ističe na kraju 2024.
Hamilton je započeo sezonu transfera još prije početka ove sezone s objavom da će 2025. voziti za Ferrari, a to znači i da će novu momčad morati pronaći Sainz dok će Mercedes morati pronaći novoga vozača.
Što se debitanata tiče kandidata je puno – već spomenuti F2 prvaci iz 2022. (Drugovich) i 2023. (Pourchaire) čekat će svoju priliku u Aston Martinu i Sauberu, a možda i u nekoj drugoj momčadi dok je u F2 sezoni 2024. jako puno talenata koji bi mogli privući pozornost F1 momčadi za 2025.
Tu su Alpineov junior Victor Martins (22), favorit za naslov prvaka, Ferrarijev junior Oliver Bearman (18) i Mercedesov junior Andrea Kimi Antonelli (17) koji je preskočio F3 i ove sezone debitira u F2 kao novi veliki talent koji bi mogao biti opcija Mercedesu ukoliko zaista impresionira u prvoj F2 sezoni.
Od momčadi koje bi 2025. mogle dati priliku debitantima najizgledniji kandidati su Williams, RB, Sauber i Haas, ali možda i Alpine odluči riskirati s Martinsom ili Doohanom (treći u F2 2023.) ili Aston Martin odluči dati priliku Drugovichu.
Ostale momčadi (ujedno i trenutno najkonkurentnije) ili već imaju zauzeta mjesta ili je malo izgledno da će priliku dati mladom i neiskusnom vozaču (Red Bull, Ferrari, Mercedes, McLaren).
Ali najvažnije je da se F1 sezona bez debitanata više ne ponovi. Ili barem ne tako skoro.
Gledatelji u Hrvatskoj program regionalnog sportskog kanala Sport Klub i ubuduće će moći pratiti na Telemachu, Total TV-u, OptiTV-u i preko platforme EON koja je dostupna svim gledateljima.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!