Formula 1 vraća se na Hungaroring nakon dva tjedna pauze, a dvije glavne novosti su novi kvalifikacijski format i povratak Daniela Ricciarda koji je dobio priliku nakon što se Red Bull riješio Nycka de Vriesa.
Na Silverstoneu je Verstappen stigao do osme pobjede u prvih deset utrka, Red Bull nastavio savršen učinak u 2023. s deset pobjeda i ukupno upisao 11. uzastopnu pobjedu ako računamo i Abu Dhabi prošle godine, čime su izjednačili McLarenov učinak 1988. kada su Senna i Prost slavili na prvih 11 utrka, donosi MaxF1.net.
McLaren se zahvaljujući velikim poboljšanjima u Austriji i Velikoj Britaniji istaknuo kao glavni izazivač Verstappena na Silverstoneu i bit će zanimljivo vidjeti mogu li formu nastaviti i na posve drukčijoj stazi poput Hungaroringa.
Prema ATA [Alternative Tyre Allocation] pravilima, broj setova guma dostupnih za svaki bolid smanjen je na 11, umjesto 13 dostupnih za uobičajeni trkaći vikend.
Svaki vozač će imati tri seta hard guma, četiri seta medium guma i četiri seta soft guma. Broj guma za mokro gume ostaje isti: tri seta guma za mokro i četiri seta intermediate guma, s tim da je dodatni set intermediate guma dopušten ako u petak pada kiša ili se za subotu predviđa loše vrijeme.
U petak se jedan set guma mora vratiti na kraju svakog slobodnog treninga. Još dva seta moraju se vratiti u subotu nakon FP3. To ostavlja sedam kompleta guma za kvalifikacije i utrku, od kojih se najmanje jedan set tvrdih guma i jedan set srednjih guma moraju zadržati za utrku.
Mađarska često ima visoke temperature okoline i staze. Budući da se utrka održava krajem srpnja, a staza se nalazi u prirodnoj dolini s malim protokom zraka, Budimpešta će biti izazov za toplinsko upravljanje gumama, kao i za umor vozača.
Najčešća strategija na Hungaroringu je s dva zaustavljanja, a povremeno se preferira i s jedno. Na izbore donesene 2022. uvelike su utjecali virtualni sigurnosni automobil i sigurnosni automobil. Gotovo svi vozači su odradili tri zaustavljanja, koristeći sve raspoložive gume. Na početku je pola vozača počelo na softu, a druga polovica na mediumu, dok su hard koristili za drugu ili treću dionicu.
Iako su u posljednjih nekoliko godina učinjene određene promjene, kako na samoj stazi, tako i na građevinama oko nje, jer Formula 1 od svojih staza zahtjeva sve više i više, Hungaroring je nevjerojatno uska staza za suvremene standarde ovoga sporta, a boksevi i ostali objekti daleko su od najboljih u kalendaru.
Unatoč svemu, Velika Nagrada Mađarske je od 1986. stalna postaja u kalendaru Formule 1 i ima svoj šarm. To je jedan od razloga što je 2009. stazi produžen ugovor do 2016.
Smještena u dolini, dizajneri staze u potpunosti su iskoristili prirodni potencijal ove lokacije, koristeći neravnine i uspone kako bi pred vozače stavili jedinstveni izazov. A kako se s nekih mjesta vidi i do 80% staze, sjajno je mjesto i za gledatelje.
Hungaroring se nalazi blizu Budimpešte i navijači iz cijeloga svijeta putuju na ovu istočnoeuropsku stazu, a kako je taj dio Europe zaista zahvaćen F1 groznicom, atmosfera je uvijek vesela. U svjetlu uspjeha Mike Hakkinena u kasnim devedesetima, ova je utrka postala neslužbena Velika Nagrada Finske zbog bliskosti ta dva naroda.
Unatoč svim pozitivnim osobinama ove staze, pretjecanja su vrlo rijetka i teško izvediva. Jedan od razloga je što se Hungaroring jedva koristi tijekom godine pa je staza vrlo prašnjava, zbog čega je na stazi samo jedna čista linija. Zato je sličnija privremenim uličnim stazama koje su u najboljem stanju u posljednjem krugu utrke. Drugi razlog je konfiguracija staze s puno sporih zavoja i kratkim pravcima.
Osim ako je staza mokra, najbolje mjesto za pretjecanje je prvi zavoj gdje se nalazi i DRS zona. Startno ciljna ravnina 2003. godine je produljena za 200 metara, a prvi zavoj postao je oštriji kako bi se olakšalo pretjecanje. U praksi su dobici tim zahvatom bili minimalni.
Zbog nevjerojatno puno zavoja i samo jednog dužeg pravca, bolidi koriste gotovo sav downforce koji mogu dobiti (više se koristi samo u Monacu). Motori su opterećeni više nego u prosjeku zbog male prosječne brzine, što otežava hlađenje, dok su kočnice ispodprosječno opterećene. Gume se iznadprosječno troše, pogotovo stražnje koje se najviše troše na ubrzanju iz velikog broja sporih zavoja.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!