Bez obzira na to što će Pirelli odlučiti, očekuju nas zanimljivi tjedni po pitanju guma i nestrpljivo očekujemo rezultate analize pucanja guma na prošloj utrci u Azerbajdžanu.
Nakon pucanja guma na bolidima Lancea Strolla i Maxa Verstappena na VN Azerbajdžana Pirelli će možda opet morati povećati minimalne tlakove u gumama zbog sumnji da momčadi koriste trikove kako bi na stazi imali manje tlakove od dopuštenih, što bi moglo dovesti do katastrofalnih scenarija na nekoj od idućih utrka.
Formula 1 i FIA još uvijek čekaju rezultate Pirellijeve analize zašto je došlo do pucanja stražnjih lijevih guma na bolidima Strolla i Verstappena iako je jasno da nije riječ o najopterećenijoj gumi na uličnoj stazi u Bakuu, a nakon utrke otkriveno je i oštećenje na istoj gumi na bolidu aktualnoga prvaka Hamiltona.
Pirelli već godinama propisuje minimalne startne tlakove koji su različiti za svaku utrku i maksimalne nagibe kotača (camber) s kojim pokušavaju spriječiti momčadi da preagresivno koriste gume u potrazi za performansama.
Nakon što su 2015. otkrili da momčadi koriste trikove s pretjeranim zagrijavanjem guma pomoću grijača guma kako bi tlakove očitali pri neprirodno visokim temperaturama (oko 120 Celzijevih stupnjeva) i tako osigurali da tlakovi padnu ispod minimalnog dozvoljenog iznosa kad guma dođe na normalnu temperaturu, Pirelli je uveo maksimalnu temperaturu na koju se gume smiju zagrijati kako bi ih spriječili u toj namjeri i ona iznosi 80 Celzijevih stupnjeva.
Ali čini se da su momčadi ponovno pronašli način kako zaobići pravila, što je oduvijek bio dio Formule 1, što bi mogao biti jedan od razloga zašto je došlo do pucanja guma na VN Azerbajdžana, ali i na prošlogodišnjoj VN Velike Britanije.
Pirelli je za ovogodišnju VN Azerbajdžana donio stupanj mekše gume nego na prošlom izdanju te utrke 2019., što bi također mogao biti jedan od uzroka pucanja guma, ali talijanski proizvođač još se nije službeno očitovao o rezultatima analize puknutih guma.
Iako je Pirelli onemogućio momčadima da pregrijavaju gume uoči trenutka mjerenja, momčadi i dalje imaju prostora za nepoštivanje propisa budući da se tlakovi mjere prije izlaska iz boksa ili prije montiranja guma na bolid što ostavlja prostora za, primjerice, montiranje guma s nižim tlakovima za vrijeme promjene guma za vrijeme utrke.
Također, čak i sad kad nije dopušteno pregrijavati gume grijačima prije mjerenja, ukoliko se tlak mjeri prilikom maksimalno dopuštene temperature koja se može postići grijačima (80 Celzijevih stupnjega), što je dopušteno pravilima, to definitivno znači da će tlak u nekom trenutku pasti ispod minimalnoga dopuštenog, posebno na dugim pravcima, što može dovesti do toga da guma postaje ranjivija na krhotine na stazi.
Budući da se tlak u gumama mjeri prije starta utrke, postoji realna mogućnost da momčadi koriste neke od inovativnih načina kako da smanje tlakove u gumama za vrijeme dok bolidi kruže stazom kako bi dobile više performansi budući da Pirelli uvijek propisuje tlakove koji jamče sigurnost, a ne optimalne performanse.
Iduće godine FIA uvodi standardne senzore tlaka i temperature guma
Od F1 sezone 2022. sportski pravilnik nalaže da sve momčadi koriste iste senzore za mjerenje tlaka i temperature u gumama što će FIA-i i Pirelliju olakšati kontrolu nad onim što momčadi čine, ali to ne jamči da momčadi opet neće pronaći neki inovativan način da zaobiđu pravila.
Iduća utrka u Francuskoj prilično je zahtjevna za gume, a Pirelli propisuje tlakove od 1.4490 bara za prednje i 1.3455 bara za stražnje gume. Također, vrijedi spomenuti da Pirelli na Paul Ricard donosi tri srednje mješavine guma (C2, C3 i C4).
Ali pravi test definitivno ih očekuje na Silverstoneu (16. – 18.7.), na stazi koja je jedna od najtežih za gume u F1 kalendaru i na kojoj su već imali dramatičnih problema 2013. i 2020., bez obzira što za tu stazu tradicionalno donose tri najtvrđe komponente guma (osim prošle godine kada su se na drugoj utrci na Silverstoneu odlučili za tri srednje komponente guma).
Zbog sve veće težine F1 bolida i sve većih brzina koje postižu u zavojima Pirelli bi se mogao okrenuti kratkoročnom rješenju povećavanja minimalnih tlakova, posebno ako sumnjaju da momčadi već koriste načine kako koristiti manje tlakove od propisanih.
Bez obzira na to što će Pirelli odlučiti, očekuju nas zanimljivi tjedni po pitanju guma i nestrpljivo očekujemo rezultate analize pucanja guma na prošloj utrci u Azerbajdžanu.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!