FIA je napokon objavila rezultate istrage kontroverzne posljednje utrke prošle sezone u Abu Dhabiju u kojoj priznaju ljudsku pogrešku bivšega trkaćega direktora Michaela Masija i navode akcije koje su poduzete kako se to ne bi ponovilo.
Ključni za situaciju bili su članci 48.12 i 48.13 Sportskog pravilnika F1 koji detaljno opisuju proces povlačenja zaostalih igrača i vrijeme ponovnog starta, donosi MAXF1.net.
U svojim zaključcima FIA je rekla: “Iz analize je bilo vidljivo da bi mogla postojati različita tumačenja članka 48.12 i članka 48.13 Sportskog pravilnika Formule 1, te da je to vjerojatno pridonijelo primijenjenoj proceduri.”
“Također se smatralo da su odluke u vezi sa Safety Carom na kraju Velike nagrade Abu Dhabija 2021. vjerojatno uzele u obzir prethodne rasprave koje su jasno pokazale da dionici Formule 1 (FIA, Formula 1, timovi i vozači) preferiraju da završe utrke pod u uvjetima zelene zastave, umjesto iza sigurnosnog automobila, kada je to sigurno.”
“U kombinaciji s ciljem da se završi pod uvjetima zelene zastave koji se primjenjuju tijekom cijele sezone 2021., izvješće utvrđuje da je direktor utrke djelovao u dobroj vjeri i prema svom najboljem znanju s obzirom na teške okolnosti, posebno uvažavajući značajna vremenska ograničenja za odluke koje treba donijeti i golem pritisak koji vrše timovi.”
Iako su pogreške napravljene u Abu Dhabiju potaknule pozive da se rezultati utrke ponište, FIA je jasna da je stvar sada čvrsto završena i da se rezultati neće mijenjati.
“Rezultati VN Abu Dhabija 2021. i Svjetskog prvenstva FIA Formule 1 su važeći, konačni i sada se ne mogu mijenjati.”
“U skladu s pravilima, Mercedes uložio je protest redarima nakon utrke, tražeći promjenu klasifikacije utrke. Redari su odbacili prosvjed i Mercedes je tada imao priliku uložiti žalbu na tu odluku Međunarodnom žalbenom sudu FIA-e, ali to nije učinio.”
“U pravilima nema drugih dostupnih mehanizama za izmjenu klasifikacije utrke.”
“Proces identifikacije automobila koji su prešli u krug do sada je bio ručni i ljudska pogreška dovela je do činjenice da nisu svi automobili smjeli sami odvojiti krug”, dodaje FIA.
“Zbog činjenice da ručne intervencije općenito nose veći rizik od ljudske pogreške, razvijen je softver koji će od sada automatizirati komunikaciju popisa automobila koji se moraju sami odvojiti.”
“Osim toga, Sportski pravilnik Formule 1 za 2022. nedavno je ažuriran kako bi se pojasnilo da se ‘svim’ a ne ‘bilo kakvim’ automobilima mora dopustiti da se sami odvoje.”
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!