Nakon Maxa Verstappena, predstavljanja vozača za novu F1 sezonu 2022. nastavljamo s njegovim momčadskim kolegom Sergiom Perezom od kojega se više očekuje u njegovoj drugoj sezoni u Red Bullu koji želi osvojiti i konstruktorski naslov. Formulu 1 pratite na kanalima Sport Kluba.
Nacionalnost: Meksikanac
Datum rođenja: 26.01.1990.
Mjesto rođenja: Guadalajara (Jalisco, Meksiko)
Godina: 32
Visina: 173 cm
Težina: 63 kg
F1 karijera: 2011. – ?
Najbolji plasman u sezoni: 4. (2020., 2021.)
Broj utrka: 213
Pobjede: 2
Pobjednička postolja: 15
Najbolja pozicija na startu: 2. (x1)
Mjesta u prvom startnom redu: 1
Najbrži krugovi: 6
Bodovi: 896
Utrka u vodstvu: 12
Službena web stranica: sergioperezf1.com
Sergio Michel Perez Mendoza, zvan ‘Checo’, tek je peti Meksikanac u Formuli 1 i prvi koji je nastupio na nekoj F1 utrci otkako je Hector Rebaque na VN Las Vegasa 1981. nastupio za momčad Brabham. Perez je u F1 debitirao 2011. za momčad Sauber nakon što je 2010. imao vrlo uspješnu sezonu u GP2 seriji gdje je završio drugi u poretku iza budućeg Williamsovog vozača Pastora Maldonada.
Sergio je godinama član Escuderie Telmex koja podržava trkaće vozače u raznim kategorijama, a glavni čovjek Telmexa, Carlos Slim Domit, s posebnim je zanimanjem pratio njegovu karijeru.
Perez je karijeru započeo u kartingu gdje je osvojio pet naslova prvaka prije nego je počeo nastupati u utrkama jednosjeda. Debitirao je 2004. u američkoj seriji Skip Barber National Championship gdje uz Telmexovu potporu završio 11. u ukupnom poretku, a u Skip Barber Dodge Midwestern seriji završio je sedmi.
Godine 2005. odlazi u Europu kako bi se natjecao u njemačkoj Formuli BMW ADAC u momčadi Rosberg. Pobjedničko postolje koje je ostvario na drugoj utrci sezone pomoglo mu je da bude primijećen, a u ukupnom poretku završio je na 14. mjestu. Iduće godine je napredovao te završio šesti u poretku, a dva puta je bio na pobjedničkom postolju, ovoga puta za momčad ADAC Berlin-Brandenburg. Također, zabilježio je i dva nastupa za Mexico u seriji A1 GP.
Idući korak u njegovoj karijeri bila je vrlo konkurentna britanska Formula 3. Vozio je za momčad T-Sport, a osvojio je svoj prvi naslov u karijeri u utrkama jednosjeda.
Naslov mu je omogućio prijelaz na međunarodni nivo 2008. gdje je ponovno briljirao s četiri pobjede, sedam pobjedničkih postolja i jednim najbržim krugom, a u ukupnom poretku završio je četvrti. Također, iste godine prvi puta je vozio u azijskom GP2 prvenstvu gdje mu je u momčadi Campos momčadski kolega bio Vitaly Petrov, također budući F1 vozač.
Perez je nastavio s dobrim rezultatima te je dvaput pobijedio, tri puta bio na pobjedničkom postolju i postavio jedan najbrži krug na putu prema sedmom mjestu u ukupnom poretku. Sve je bilo spremno za njegovu prvu sezonu u glavnoj GP2 seriji s momčadi Arden International.
U svojoj prvoj GP2 sezoni Perez završava 12. u poretku, a najbolji rezultati su mu bila dva pobjednička postolja (drugi u Valenciji). Nakon sezone natjecao se u azijskoj GP2 seriji s momčadi Barwa Addax s kojom će 2010. nastupiti i u glavnoj GP2 seriji.
Godine 2010. Perez je u GP2 seriji ostvario pet pobjeda, sedam pobjedničkih postolja, jedan pole position i šest najbržih krugova što mu je bilo dovoljno za drugo mjesto u poretku iza Pastora Maldonada. Ali još prije kraja sezone Perez je jednim okom već gledao prema Formuli 1. Sauber je objavio da je potpisao s Perezom prije nego je Meksikanac uopće testirao za njih, što se dogodilo u studenom 2010. u Abu Dhabiju.
Neki su tvrdili da je dobio mjesto u momčadi zahvaljujući Telmexovom sponzorskom ugovoru sa Sauberom, ali Perez je svojom vožnjom ubrzo otklonio takve sumnje sedmim mjestom na prvoj utrci sezone u Australiji (kasnije su i on i momčadski kolega Kobayashi diskvalificirani zbog stražnjeg krila koje nije udovoljavalo tehničkom pravilniku). U Monacu je jedva izvukao živu glavu nakon teškog sudara u kvalifikacijama zbog kojeg je propustio tu i iduću utrku u Kanadi.
Iako se vratio na VN Europe u Valenciji, kasnije je priznao da mu je trebalo još nekoliko utrka da se u potpunosti oporavi. Sauberov bolid za 2011., C30, gubio je korak s uznapredovalom konkurencijom, ali Perez je svejedno četiri puta u sezoni uspio osvojiti bodove. Najbolji rezultat u kvalifikacijama mu je 9. mjesto u Belgiji, a najbolji rezultat u utrci 7. mjesto u Velikoj Britaniji. Sezonu je završio na 16. mjestu s 14 osvojenih bodova čime je bio lošiji od momčadskog kolege Kobayashija koji je završio 12. s 30 bodova, ali s obzirom da mu je to bila prva sezona u Formuli 1, dojam je bio više nego dobar. Dovoljno dobar da ga Sauber zadrži u 2012.
Kako su se sve momčadi mučile razumjeti nove Pirellijeve gume, Perez je na kišnom Sepangu, drugoj utrci sezone, umalo došao do pobjede. Nalazio se na drugom mjestu, iza Alonsa,
Sauberova vjera u Pereza pokazala se ispravnom jer je mladi Meksikanac odlično iskoristio vrlo dobar Sauber C31 i već na drugoj utrci sezone na kišnom Sepangu završio drugi iza Fernanda Alonsa. Također, bio je treći u Kanadu i drugi i u Monzi gdje je prestigao oba Ferrarija. Ukupno je sedam puta osvajao bodove i završio na 10. mjestu u poretku sa 66 bodova, ispred momčadskog kolege Kobayashija koji je završio na 12. mjestu sa 60 bodova.
Perezovi rezultati nisu prošli nezapaženo te su ga u McLarenu potpisali za 2013. kao zamjenu za Lewisa Hamiltona koji je bio na putu za Mercedes. Nakon potpisivanja ugovora s McLarenom, Perezova forma bila je u silaznoj putanji te u posljednjih šest utrka nije osvojio ni boda. Za usporedbu, u tih šest utrka Kobayashi je osvojio 25 bodova.
Na Perezovu žalost, u McLaren je došao u najgorem trenutku. Radikalni MP4-28 s pull rod prednjim ovjesom bio je nekonkurentan i težak za vožnju. Bila je to prva sezona za McLaren u kojoj nisu osvojili nijedno pobjedničko postolje još od 1980., prva sezona u kojoj se nisu kvalificirali bolje od 5. mjesta još od 1983. i prva sezona bez pobjede od 2006.
Perez je na drugoj utrci sezone u Maleziji osvojio sedmo mjesto i dva boda, a u Bahrainu je bio šesti nakon napete borbe s momčadskim kolegom Buttonom. Poboljšani McLarenov bolid, kojem je pogodovalo i Pirellijevo vraćanje na konstrukciju guma iz 2012. zbog pucanja guma na Silverstoneu, omogućio je Perezu da na posljednje četiri utrke sezone osvoji 26 bodova, a najbolji plasman mu je bilo peto mjesto na VN Indije.
Ukupno je 11 puta osvajao bodove, a u poretku je završio na 11. mjestu s 49 bodova. Momčadski kolega Button bodove je osvajao 14 puta, a završio je na 9. mjestu sa 73 boda. Pozitivna je bila pouzdanost jer su oba vozača završila sve utrke u sezoni što je novi rekord Formule 1.
Iako je jedno vrijeme karijera Sergija Pereza bila neizvjesna, uspio je sve dogovoriti s Force Indijom i u 2014. će snage odmjeriti s momčadskim kolegom Nicom Hulkenbergom.
Upravo je 2014. po mnogočemu bila najuspješnija sezona Force Indije. Osvojili su najviše bodova (155) i ostvarili drugo pobjedničko postolje u svojoj povijesti (Perez u Bahrainu). Iako je Hulkenberg osvojio 37 bodova više od Pereza, često je Perez izgledao brže i uvjerljivije.
Upravo je Perez ostvario jedino pobjedničko postolje za svoju momčad u Bahrainu, a u Austriji je čak i vodio, pritom postavivši najbrži krug utrke.
Meksikanac je i 2015. bio sjajan te završio deveti u poretku vozača, jedno mjesto ispred momčadskog kolege Hulkenberga. Posebno se ističe sjajan nastup u Monaku gdje se kvalificirao i završio sedmi, a u drugom dijelu sezone, nakon uvođenja B-specifikacije bolida, često je bio brži od momčadskog kolege Hulkenberga. Jedino pobjedničko postolje ostvario je u Rusiji nakon sudara Bottasa i Raikkonena u posljednjem krugu utrke.
Perez i Hulkenberg pomogli su Force Indiji da prvi puta u svojoj povijesti završi na petom mjestu u poretku konstruktora.
Force India je i 2016. zadržala Hulkenberga i Pereza, a Meksikanac je imao najuspješniju sezonu u svojoj karijeri i završio sedmi u poretku, iza nedodirljivih vozača Mercedesa, Red Bulla i Ferrarija.
Za razliku od Hulkenberga, Perez je dvaput bio na postolju i osvojio 29 bodova više, a bodove je osvajao na 16/21 utrka (Hulkenberg na 14). Meksikanac se ponovno pokazao kao specijalist za ulične staze jer je na postolju bio upravo na uličnim stazama u Monaku i Bakuu, a nakon pregovora s Renaultom odlučio je ostati u Force Indiji koja je 2016. završila na četvrtom mjestu što je najbolji rezultat u njihovoj devetogodišnjoj povijesti. Ironično, upravo je Nico Hulkenberg potpisao s Renaultom za 2017., a novi Perezov momčadski kolega bit će mladi Esteban Ocon koji je 2016. nastupao za Manor od VN Belgije.
Perez je 2017. bio pod pritiskom novoga vozača Ocona koji se vrlo brzo prilagodio na nove, nikad brže F1 bolide i to na stazama koje nikad nije vozio u Formuli 1 budući da je 2016. nastupao za Manor od VN Belgije. Meksikanac je na kraju ipak bio uspješniji – u kvalifikacijama je imao pozitivan omjer 13:7, a u poretku je završio jedno mjesto i 13 bodova ispred Ocona iako je završio jednu utrku manje u bodovima.
Perez i Ocon imali su brojne bliske susrete na stazi jer su bili vrlo izjednačeni i često jedan iza drugoga na stazi, a nakon okršaja u Azerbajdžanu momčad im je zabranila međusobno utrkivanje kako bi zaštitila svoje interese i pobrinula se da oba vozača osvoje bodove.
Iako su uvjerljivo osvojili četvrto mjesto u poretku vozača, ni Perez ni Ocon nisu bili na postolju – jedini vozač koji je bio na postolju izvan kruga vozača Mercedesa, Ferrarija i Red Bulla bio je Stroll u Williamsu u Bakuu.
Sedmim mjestom u poretku vozača Perez je izjednačio svoj najbolji rezultat karijere iz 2016., ali taj će mu zadatak biti teško nadmašiti ili ponoviti jer će Renault i McLaren biti velike prijetnje njegovoj Force Indiji.
Force India je zadržala Pereza i Ocona i za F1 sezonu 2018. koja je bila vrlo teška jer je momčad bila u teškoj financijskoj situaciji od samoga početka sezone zbog čega je patio razvoj bolida.
Ipak, Perez je opet briljirao na uličnoj stazi u Bakuu gdje je iskoristio uobičajeni kaos i završio na postolju što je jedino mjesto na pobjedničkom postolju 2018. koje nije zauzeo vozač Mercedesa, Ferrarija i Red Bulla.
Nakon sjajnoga trećeg mjesta u Bakuu Perez je dodao još dva boda na idućoj utrci u Španjolskoj, a do kraja sezone još je deset puta osvajao bodove i završio osmi u poretku vozača, šest bodova iza Hulkenberga u Renaultu.
Zbog sve gore financijske situacije Force Indiji je prijetio bankrot od kojega ih je, u dogovoru s momčadi, spasio Perez potraživanjem zaostalih primanja i tako ih odveo u stečaj koji im je omogućio pronalazak novih vlasnika na čelu s Lawrenceom Strollom uoči VN Belgije, a momčad je promijenila ime u Racing Point uz gubitak konstruktorskih bodova osvojenih pod imenom Force India.
Ocon je bio uspješniji u kvalifikacijama 16:5, ali je u utrkama bolji bio Perez i završio četiri mjesta i 13 bodova ispred mladoga Francuza.
Perez će se 2019. boriti protiv novog momčadskog kolege Strolla kojega je otac doveo iz Williamsa u Racing Point.
Meksikanac je i F1 sezonu 2019. završio među prvih deset vozača u ukupnom poretku (10.) iako je Racing Point imao krizu u sredini sezone u kojoj Perez u osam uzastopnih utrka nije osvajao bodove.
Ali temeljito dorađeni bolid bio je vrlo konkurentan u drugom dijelu sezone pa je Perez na posljednjih devet utrka bodove osvajao osam puta i probio se na deseto mjesto u poretku vozača.
Racing Point nije mijenjao svoju vozačku postavu za 2020., a u sjajnom novom RP20, koji je dizajniran po uzoru na Mercedes F1 W10 iz 2019., Perez je bio stalni kandidat za bodove i povremeno prijetnja za pobjednička postolja.
Iako je propustio dvije utrke zbog zaraze koronavirusom, Perez je uspio završiti sezonu na četvrtom mjestu u poretku vozača uz dva pobjednička postolja – prvo je ostvario u Turskoj gdje je u kišnim uvjetima završio drugi, a na VN Sakhira u Bahrainu je uspio pobijediti unatoč incidentu u prvom krugu.
Perez je time postao vozač koji je najduže čekao prvu pobjedu u Formuli 1 budući da je pobijedio tek u 190. nastupu, a nakon što je momčad za 2021. odlučila dovesti Vettela iz Ferrarija Meksikanac je postao slobodan vozač.
Srećom, Red Bull je imao slobodno mjesto za Pereza nakon što Albon nije oduševio svoje šefove pa će Perez prvi puta u F1 karijeri imati bolid s kojim može stalno konkurirati za postolja, a možda i pobjede.
U prvoj sezoni u bolidu koji je cijele sezone bio konkurentan za postolja i pobjede Perez nije razočarao, ali najveći nedostatak u odnosu na momčadskoga kolegu Verstappena pokazao je u kvalifikacijama u kojima je samo jednom od 22 puta bio brži od njega.
Dogodilo se to već na drugim kvalifikacijama sezone u Imoli gdje je prvi (i zasad jedini) puta startao iz prvoga reda iza Hamiltona, ali u ostalim kvalifikacijama Meksikanac je bio u prosjeku pola sekunde sporiji od Nizozemca što mu je značajno otežavalo posao u utrci.
Perez je u utrkama vozio jako dobro, ponekad pokazujući brzinu sličnu Verstappenovoj, a odradio je dobar posao i u nekoliko situacija kada je zadržavao Hamiltona poput Turske i finala sezone u Abu Dhabiju.
Prvu pobjedu za novu momčad Perez je osigurao u Azerbajdžanu nakon što je Verstappen odustao zbog pucanja gume, a Hamilton pogriješio na kočenju na ponovnom startu utrke nakon što je nenamjerno pritisnuo ‘čarobni gumb’.
Ali to ne umanjuje vrijednost Perezove pobjede jer je nakon još jednih lošijih kvalifikacija uspio dobro startati i čuvati leđa Verstappenu. Ukupno je pet puta bio na postolju, vodio na šest utrka, a bodove je osvajao na 16 od 22 utrke.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!