Oktanski cirkus je današnja tema, a za to nismo mogli naći bolje sugovornike od Dina Milića Jakovlića te Martina Kodrića
Nakon brojnih podcasta o sportovima s loptama, danas nešto drugačiji ritam, odnosno tema je Fomrula 1 koja započinje za nešto više od mjesec dana u Austriji. Naš komentator Fran Mihaljević razgovarao je s kolumnistom Telesporta i F1 stručnjakom Dinom Milićem Jakovlićem te vozačem automobilskih utrka i članom McLarena, Martinom Kodrićem.
MILIĆ-JAKOVLIĆ: Ja za sebe najviše volim reći da sam povjesničar automobilizma, ne samo utrka, nego i automobilska industrija općenito.Tako da je to jedan od spektra kojima se bavim, pratim naravno i aktualna događanja i pišem o njima, ali evo ljubav prema njima, što starije to bolje.
Vidi se po ovim maketama autića. Sad da se malo zadržimo na temi, pa ćemo kasnije o Martinu i njegovoj ekipi. Hrvatsko izdanje racinga od 2006. do 2009.?
MILIĆ-JAKOVLIĆ: Pa u principu, nema tu neke velike tajne. Mi smo imali razmjernu publiku, ali je ta publika bila premalena. Prodaja je bila par tisuća časopisa, to kad je bila prošla recesija, nije bilo baš nešto previše oglašivača. Imali smo mi nešto svojih članaka, aktualne utrke, imali smo dobre domaće suradnike, većinu toga smo uzimali iz stranih časopisa. Bilo je i raznih potreta tu, Kimi Raikonnen, Fernando Alonso i sl.
Martine, idemo krenuti s tobom, kako si zapravo došao do McLarena i kakvi su planovi za budućnost?
KODRIĆ: Došao sam tamo početkom 2019. Prošla sezona je bila moja prva godina s njima, prvo sam bio tri godine u Lamborghiniju, a prije toga sam bio u Formuli Renault, a prije toga sam vozio karting. Možemo reći da je to neki put svih vozača, uvijek se kreće od kartinga i na tom putu prema jačim kategorijama, i na kraju Formula 1. Ja sam nakon svoje karijere u Formuli Renault, krenuo u GT svijet u Lamborghiniju i bio sam odličan na prvom testiranju. Tu su bili sjajni uspjesi i onda je stigla ponuda McLarena koju nisam mogao odbiti.
MILIĆ-JAKOVLIĆ: Možda je ovo super prilika da Martina prokomentiramo, naravo da je svima san biti u F1, ali puno manje vozača dobiva priliku da ode u taj svijet. Ti ideš u neki drugi svijet, primjerice Daytona, Le Mans ili slično. Ako možeš ti Martine reći našim gledateljima da je to drugi svijet utrka, nije ništa manje vrijedno od F1, ali je manje medijski popraćeno.
KODRIĆ: Formulu 1 gledaju baaš svi zbog medijske popraćenosti i zbog te povijesti. Međutim, isto tako kad sam otišao iz kartinga, nego ima i utrka u GT3 svijetu. Skužite koliko ima zapravo kategorija i daa se ne vrti sve oko F1. Sve što vi vidite je F1. Vidite da ima sve oko toga, i na kraj usam shvatio da F1 nije moj cilj, nego da bude profesionalni vozač utrka i samim time kad sam ušao u GT svijet sam vidio koliko je jaka konkurencija, shvatio sam da je to ono što želim raditi, ali i da dobijem poziv od F1, vjerojatno bih razmislio. Vozim utrke samo da bih pobijedio. Treba napomenuti kako je F1 poznat po tri momčadi.
MILIĆ-JAKOVLIĆ: Ja se s time moram složiti jer primjerice imate slučaj Bianchija koji je osvojio prve bodove u Monte Carlu i počeo sam skakati od sreće kad sam vidio da je dobio neke bodove. Na kraju svi znamo kako se završilo.
KODRIĆ: Drago mi je da je Charles, s kojim sam ja bio momčadski kolega, kada je Bianchi preminuo to ga je pogodilo, ali danas živi njegov san. Mislim da on i zbog njega radi danas ovo što radi, bili su bliski i baš zbog toga bi mi bilo drago da LeClerc osvoji naslov svjetskog prvaka s Ferrarijem. Bilo je takvih slučajeva i nije vam svejedno, svi se razbijaju, ali na kraju karajeva to je moj posao i ja ga volim.
Kako izgledaju te pripreme, znamo i za tvoj uspjeh na Bathurstu, daj nam ispričaj kako to izgleda?
KODRIĆ: Meni je to definitivno najdraža staza na svijetu. Nevjerojatna staza, auti su vam jako blizu, par krugova kad vozite, morate polako krenuti. Ovdje sve ide ranije, staza je toliko rigorozna, i nema prostora za greške. Pripremao sam se i na simulatoru što mi je dosta pomoglo, otprilike znate kakvi su zavoji, kakvi su sektori i slično. Bio sam jedao od onih koji nisam vjerovao u simulatoru, i na kraju sam shvatio da mi je to trebalo. Nismo mi kao tenisači, nogometaši i slično da možemo trenirati na stazi, smanjen je broj treninga i zato je i za vrijeme ove korone, puno vozača nabavilo simulator da se mogu pripremati za nastavak. Moram dodati i da mi se ne sviđa ova današnja Formula. U miješanim uvjetima vozač može napraviti razliku, pogledajte samo Maxa Verstappena. Kad god su bili neki lošiji uvjeti, on se baš uvijek sjajno prilagodi. Tako da sitne greškice se ne opraštaju.
MILIĆ-JAKOVLIĆ: Moram se složiti, svako vrijeme nosi svoje. Ja sam krajem 70-ih počeo pratiti F1, ali što se tiče samog koncepta utrke, ono što ja nisam uspio zavoliti je zalijevanje goriva. Meni je bilo interesantnije to gledati za vrijeme Senne i Prosta. Meni nedostaju elementi u današnjim utrkama, gdje čovjek mora napraviti kompromis koji nije savršen, nego je optimalan tijekom cijele utrke. Danas gotovo da nema situacije kao prije desetak godina gdje padne kiša i znate da su neki vozači inteligentniji u tim prilagodbama kao što su Schumacher, Button i slično. Danas imam dojamda trkaći inženjeri određuju ishode utrka.
Evo spomenuo si Martine da se znaš sa dosta vozača iz F1, Lando Norris ti je najbolji prijatelj, pa daj nam opiši vaš odnos sa njima.
KODRIĆ: Znam ih sve, znam LeClerca, Verstapena, Norrisa, Strolla, Russella,…Lando je došao iz kartinga u juniore, ja sam taman krenuo u seniore. 2013. smo vozili za istu momčad, ja sam kasnije krenuo voziti za Formulu Renault. Lando je jedan od razloga zašto sam nabavio simulator, sad vozimo za McLaren. Trebao sam se preseliti s Landom u Englesku, ali zbog korone se to nije desilo. S njim sam kroz cijelu karijeru bio najbliži, prošle godine je bio kod mene na moru u Novalji. Sa Charlesom sam vozio 2014., došao je u jednu talijansku momčad gdje on nije znao engleski. Bio je tu i George Russell, vozač Williamsa. Što se tiče Maxa, on je uvijek bio godinu ispred nas, krenuo je ranije. 2013. sam imao par borbi s njim. Znam se sa svima njima, sa svakim od njih imam jednu uspomenu. Svatko je dobar u jednom pogledu, Lando je najbrži prirodni vozač. Max je nevjerojatan u utrkama, što se tiče siutacija najbolji u svemu. Charles je malo lošiji od Landa i Maxa, ali je sjajan vozač. Onaj koji ima najviše potencijala i koji ima najperspektivniju budućnost je LeClerc.
Sezona počinje 5. srpnja u Austriji, onda nakon toga Mađarska, a na termin Mađarske su stavili prvu utrku u Silverstoneu. Imamo sada Bahrein, Kina, Španjolska, Vijetnam, Azerbajdžan i Kanada. Što vi mislite o tome?
KODRIĆ: Ja iskreno mislim da se ove sezone voze u inozemstvu primjerice u Kini da se neće voziti i mislim da će se sezona pretežito odvijati u Europi. To je moje mišljenje i što sam čuo sa svih strana, mislim da će se u Emiratima voziti zbog novca. Europski kalendar će se održati, u to sam siguran.
MILIĆ JAKOVLIĆ: Da, bit će nešto najvjerojatnije tako, ali u skladu s pravilnicima, utrke moraju biti održane na najmanje tri kontinenta i da će se u tom pogledom možda održati s Brazil, kao i s publikom nešto, ali živi bili pa vidjeli.