Novu sezonu Formule 1 ekskluzivno od ove sezone možete pratiti na kanalima Sportkluba. Iz dana u dan uoči početka sezone predstavit ćemo vam momčadi i vozače u novoj sezoni.
Nacionalnost: Monegažanin
Datum rođenja: 16. 10. 1997.
Mjesto rođenja: Monte Carlo, Monako
Godina: 23
Visina: 179 cm
Težina: 69 kg
F1 karijera: 2018. –
Najbolji plasman u sezoni: 4. (2019.)
Broj utrka: 59
Pobjede: 2
Pobjednička postolja: 12
Pole positioni: 7
Mjesta u prvom startnom redu: 8
Najbrži krugovi:4
Bodovi: 401
Utrka u vodstvu: 8
Službena web stranica: www.charles-leclerc.com
Charles Leclerc rodio se u Monte Carlu 1997. i počeo se utrkivati u dobi od pet godina. Nakon tri godine natjecao se u PACA regionalnom prvenstvu 2005. i osvojio naslov prvaka te sezone te još i 2006. i 2008, donosi MAXF1.net.
Godine 2009. postaje francuski kadetski prvak, a 2010. utrkivao se u KF3 kategoriji. Iduće sezone osvojio je CIK-FIA KF3 Svjetski kup i CIK-FIA Academy Trophy s 253 boda, dvije pobjede i pet pobjedničkih postolja.
Leclerc je 2012. vozio ART GP Kart i osvojio WSK naslov i završio kao viceprvak u europskom i svjetskom prvenstvu.
Iduće sezone ponovno završava drugi u svjetskom prvenstvu za ART Grand Prix i šesti u europskom prvenstvu za istu momčad, a 2014. prelazi u Formulu Renault 2.0 ALPS za Fortec Motorsports i završava opet drugi sa 199 bodova, dvije pobjede i ukupno sedam postolja.
Leclerc se 2014. natjecao i na šest utrka Formule Renault 2.0, a testirao je i bolid Formule Renault 3.5.
Od 2016. u Ferrarijevoj akademiji
Godine 2015. postao je najbolji debitant s Van Amersfoort Racing i završio četvrti u poretku vozača, a 2016. postaje član Ferrarijeve vozačke akademije. Također, te sezone natjecao se i u F3 europskom prvenstvu (4. s četiri pobjede i 13 postolja).
Leclerc je 2016. vozio Ferrarijeve i Haasove F1 bolide, postao prvak GP3 serije za ART Grand Prix (3 pobjede, 8 postolja, 4 pole positiona) i postavio temelje za nastavak karijere.
Nakon sjajne prve sezone u GP3 seriji, Leclerc je 2017. prešao u Formulu 2 (dotadašnja GP2 serija) i postao uvjerljivi prvak s momčadi Prema Racing. Osvojio je čak 282 boda, 7 pobjeda, 10 postolja, 8 pole positiona i 4 najbrža kruga.
Počeci u Alfa Romeu
Također, ponovno je testirao za Ferrari i Sauber, a zahvaljujući partnerstvu između Alfa Romea i Saubera osigurao je vozačko mjesto za 2018. u momčadi Alfa Romeo Sauber gdje će mu momčadski kolega biti Marcus Ericsson.
Leclerc je oduševio u svojoj prvoj F1 sezoni nakon nekoliko grešaka u prvim utrkama, a prve bodove osvojio je već na četvrtoj utrci u Bakuu gdje je na izuzetno zahtjevnoj stazi završio šesti. Na idućoj utrci u Španjolskoj ponovno je osvojio još jedan bod, a nakon pauze od bodova u Monaku opet je osvajao bodove na iduće dvije utrke.
Monegažanin je pokazao sjajnu brzinu u Alfa Romeo Sauberu i u prosjeku bio nekoliko desetinki brži od momčadskog kolege Ericssona kojem je to bila četvrta F1 sezona, a sredinom sezone pozornost je privukao s nekoliko Q3 plasmana.
Idući značajniji rezultat ostvario je u Rusiji gdje je završio sedmi nakon sjajnog pretjecanja Magnussena s vanjske strane trećega zavoja, a sedmi je završio i posljednje tri utrke sezone u Meksiku, Brazilu i Abu Dhabiju.
Jedini bez kazni i opomena
Osim brzinom, Leclerc je oduševio i svojim vještinama utrkivanja, a da pritom nije zaradio nijednu kaznu ili opomenu za svoje incidente. Nevjerojatno da je debitant bio jedini vozač u F1 2018. koji je sezonu završio bez opomena i kazni.
Ferrari je u Monzi odlučio da će Raikkonena za F1 2019. zamijeniti Leclercom, a bit će to prvi puta nakon dugo vremena da je Ferrari odlučio dati šansu tako mladom vozaču. Očekivanja su velika, ali Leclerc je vozač koji ih može opravdati.
Leclerc je već na prvoj utrci s Ferrarijem u Australiji 2019. pokazao da će biti vrlo brz te je pritiskao momčadskoga kolegu Vettela u završnici utrke, ali na drugoj utrci u Bahrainu pokazao je zašto ga je Ferrari doveo unatoč samo jednoj godini iskustva u Formuli 1.
Nakon osvajanja pole positiona Leclerc je izgubio vodstvo na startu druge utrke sezone u Bahrainu, ali je sjajnim pretjecanjima vratio vodstvo i držao ga sve do kvara na Ferrarijevom motoru koji je izgubio snagu pa je Leclerc završio treći.
Drugi pole position osvojio je u Austriji gdje je dva kruga prije kraja izgubio vodstvo od Verstappena, ali u Belgiji s pole positiona uspijeva zadržati Hamiltona i Ferrariju donosi prvu pobjedu u sezoni.
Sjajan nastup imao je i za tjedan dana u Monzi gdje također pobjeđuje s pole positiona, a sjajan je bio i na idućoj utrci u Singapuru gdje zbog strategije gubi pobjedu od momčadskoga kolege Vettela.
Novi ugovor u Ferrariju
Sedam pole positiona, dvije pobjede i četvrto mjesto u poretku vozača, 24 boda ispred Vettela, uvjerili su Ferrari da je Leclerc njihova budućnost pa su s njim potpisali novi petogodišnji ugovor.
Uoči početka F1 sezone 2020. Ferrari je odlučio ne produljiti suradnju s Vettelom za 2021., ali glavni problem za 2020. bio je njihov bolid SF1000 koji je stvarao previše otpora zraka dok je pogonska jedinica od najjače postala najslabija budući da je Ferrari najviše pogođen novim načinom kontrole protoka goriva nakon kontroverzi iz 2019.
Bez obzira na nekonkurentan bolid Leclerc je uspio završiti drugi na prvoj utrci sezone u Austriji i treći na četvrtoj utrci u Engleskoj, zahvaljujući sjajnom čuvanju guma, a u kvalifikacijama je briljirao i često izvlačio više performansi nego što je itko mogao očekivati.
S druge strane imao je i nekoliko sudara u prvom krugu poput onoga u drugoj utrci u Austriji kada je udario Vettela i druge utrke u Bahrainu kada je udario Pereza, ali Leclerc je priznao da je zbog nekonkurentnoga bolida morao više riskirati te da mu se to kroz cijelu sezonu isplatilo.
Leclerc je 2020. završio osmi u poretku vozača, bod ispred Norrisa u McLarenu, s čak tri puta više bodova od Vettela, a 2021. će imati novoga momčadskoga kolegu, Carlosa Sainza koji je došao iz McLarena.
Novu sezonu Formule 1 pratite ekskluzivno na kanalima Sportkluba.