Detalji o stazi koja će odlučiti prvi sprint sezone

Automoto 19. tra 202218:30 > 18:31 0 komentara
Ferrari

Prvi sprint vikend ovogodišnje F1 sezone na rasporedu je idućega vikenda u Imoli uz nekoliko izmjena u formatu bodovanja, a detalji staze Enzo e Dino Ferrari u Imoli i način na koji vozači i momčadi koriste gume mogli bi biti od presudne važnosti.

Nakon velike pauze od 2006. do 2020. Formula 1 treću sezonu zaredom putuje u Imolu na legendarnu stazu na kojoj se u kontinuitetu vozilo od 1980., a samo je prve godine utrka nosila naziv VN Italije zbog odsustva Monze, donosi MAXf1.net.

Ostale utrke zvale su se VN San Marina (1981. – 2006.) sve do povratka u F1 kalendar 2020. kada su organizatori odlučili promovirati regiju Emilije Romagne i to je ime zadržano i za iduća dva izdanja.

Utrka u Imoli jedna je od dvije domaće utrke za dobavljača guma Pirelli koji je za ovu stazu pripremio C2, C3 i C4 komponente, kao i za utrku u Saudijskoj Arabiji i za utrku poslije Imole u Miamiju. Razlika u odnosu na prethodnu utrku u Australiji je najmekša komponenta koja je u Imoli C4, a u Australiji C5.

Istu nominaciju guma Pirelli je donio i 2021., ali ove godine bolidi imaju nove 18-inčne gume koje imaju i novu konstrukciju i nove komponente dizajnirane za novu generaciju bolida.

PRVI SPRINT SEZONE
Imola označava prvi od tri sprint vikenda sezone, uz Red Bull Ring i Interlagos, a ove godine bodove ne osvajaju samo prva tri vozača kao 2021. (3-2-1) nego prvih osam (8-7-6-5-4-3-2-1).

Pole position računa se vozaču koji je odvozio najbolje vrijeme u kvalifikacijama u petak i on će dobiti Pirelli Pole Position Award, što je promjena u odnosu na 2021. kada je pole position pripao vozaču koji pobijedi u sprintu.

Još jedna dobrodošla promjena je i što se sprint utrka, koja traje trećinu glavne utrke i određuje startni poredak, službeno više ne zove ‘sprint kvalifikacije’ nego samo ‘sprint’.

Pravila za gume su ista kao prošle godine i vozači imaju 12 setova na raspolaganju umjesto 13, koliko ih imaju tijekom uobičajenih vikenda – šest setova softa, četiri seta mediuma i dva seta harda.

Sve momčadi imaju i po šest setova intermediate guma (zelene) i tri seta kišnih guma (plave).

INFORMACIJE O STAZI

Imola je staza staroga kova, vrlo izazovna, na kojoj pretjecanja mogu biti teška, među ostalim i zato jer je prilično uska na nekim mjestima,” rekao je Pirellijev Mario Isola.

Zato bi se strategija mogla temeljiti oko izbjegavanja prometa. Ovdje momčadi efektivno startaju od nule jer su komponente potpuno drukčije ove godine, a prošlogodišnja utrka počela je na kišnim gumama prije nego je prekinuta dugim periodom crvene zastave.”

Općenito govoreći, Imola je srednje zahtjevna staza za gume i riječ je o stazi koja se prilično često koristi. To znači da bismo mogli vidjeti malo manje evolucije staze nego što smo navikli na drugim stazama jer je staza već prilično gumirana.

Prva utrka GT World Challenge prvenstva koje se vozi na Pirellijevim gumama vožena je na Imoli prošloga mjeseca što nam je dalo neke korisne podatke.

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi koji će ostaviti komentar!